Verslag Borrel & Brains 8 sep 2016

“Samenwerking de sleutel tot een toekomstbestendig ondernemersklimaat in Oirschot.”

De vierde editie van ‘Borrel en Brains’ was wederom een succes. Deze vond plaats op donderdag 8 september. Plaats van handeling: ‘Uitspanning De Bollen’ in het mooie en op die dag ook bloedhete Straten. Ruim dertig enthousiaste Oirschotse ondernemers grepen deze gelegenheid gretig aan om weer even bij te praten. Waaronder ook enkele onlangs gestarte ondernemers. Onder het genot van een lekker hapje en drankje netwerkten ze er lustig op los.

De organisatie had daarnaast twee interessante onderwerpen op het programma. Allereerst praatten Cor van Beers en Karien Hoeks iedereen bij over het nieuwe initiatief ‘De nieuwe winkelstraat’. Dat steeds minder Oirschottenaren in Oirschot winkelen wisten we al. Maar uit onderzoek blijkt ook, wellicht tegen alle verwachtingen in, dat Oirschot minder in trek is bij toeristen. De boodschap van de initiatiefnemers? Met een minimale gezamenlijke inspanning samen de klant verleiden en verrassen. Maak van een bezoek aan Oirschot een waar feestje! Ze nodigen dan ook alle ondernemers uit deel te nemen aan dit initiatief. Meer informatie? Neem contact op met Karien Hoeks van Centrum Management Oirschot.

Headliner van deze bijeenkomst was Oirschottenaar en fanatiek gebruiker van social media, Eric Sessink (Twitter: @EricSessink). Hij betoogde op bevlogen wijze het belang van professioneel gebruik van social media. Want of we willen of niet, onze klanten laten zich steeds meer leiden door platforms als Facebook, Instagram en TripAdvisor. Heel belangrijk is dat je weet op welke platform je klanten te vinden zijn. Een van de meest gebruikte platforms ter wereld is TripAdvisor. Daarop laten gasten van restaurants, hotels en activiteiten een reactie achter en beoordelen hun bezoek. Hoe meer reacties en hoe hoger de scores, hoe hoger Oirschot op de ranking staat. En een hogere ranking zorgt dat de applicatie Oirschot eerder aanbeveelt aan de twijfelende of zoekende toerist. Maar Oirschot staat echter verrassenderwijs, als toeristisch dorp met zoveel potentie, amper in de middenmoot. Dat kan beter en moet beter. Daar heeft iedereen baat bij. Dat was voor veel aanwezigen toch wel een eyeopener. De boodschap van Eric: “Nodig je klanten vooral uit om je te beoordelen en vraag ze een reactie achter te laten. En zorg dan natuurlijk dat je kwaliteit levert. Wetende dat rondom Eindhoven duizenden gebruikers zich door TripAdvisor laten adviseren, ligt er een enorme onaangeroerde bron van potentiële bezoekers en klanten op ons te wachten!”

Dat sluit dan weer mooi aan bij de eerdere boodschap van het initiatief ‘De nieuwe winkelstraat’. Alleen samen zijn we in staat om Oirschot letterlijk en figuurlijk weer op de kaart te zetten. En dat benadrukt weer het belang van de samenwerking tussen ondernemers(verenigingen), de gemeente Oirschot en andere belangrijke partners. Onze samenwerking is de sleutel tot een toekomstbestendig ondernemersklimaat in Oirschot.

Het vurige betoog van Eric maakte de aanwezigen nog dorstiger. Tijd voor een koel drankje dus. Waarbij men nog gezellig napraatte. En zo eindigde deze succesvolle editie van ‘Borrel en Brains’, onder heerlijk zwoele omstandigheden, op het terras van de immer sfeervolle ‘Uitspanning De Bollen’…

 

Ook getriggerd door het belang van het professioneel gebruik van social media? Speciaal voor leden OIC, CMO en OVO organiseren we een inspirerende workshop door Eric Sessink. Verdeeld over twee avonden legt Eric de focus op Facebook, TripAdvisor en een eigen professionele website. Do’s en don’ts over het gebruik van Twitter en LinkedIn passeren de revue en communiceren in het Engels komt aan bod.

Voor meer informatie en aanmelden: http://www.ovo-oirschot.nl/agenda/workshop-social-media/. Let op: slechts dertig plaatsen beschikbaar. Ben er daarom snel bij!

Verslag door: Toon Capel Tekst & Advies

naamloos-1

Reacties zijn gesloten.